A tesztelés két szakaszra bontva valósult meg: az első fázisban 2019. júniusának során a felhasználók a felület technikai adottságait próbálhatták ki, valamint sor került a lekérdezési módszertan tesztelésére 1-1 tématerületen. Megvizsgáltunk két lehetséges kérdezési alternatívát, és az ezekkel kapcsolatos felhasználói visszajelzéseket. 105 iskola lett felkérve a tesztben való részvételre, és 81 iskola vissza is küldte a kitöltött kérdőíveket, valamint észrevételeit.
Az eredmények és visszajelzések beépítésével történt meg a tesztelés második fázisa 2019. szeptemberében. A felkért 105 iskola közül 62-en vettek részt a programban és küldték meg észrevételeiket. A tesztelés ezen szakaszában már a teljes rendszert tudták kipróbálni az iskolák az elkészült online felület első verziójában, vagyis a Monitoring modul és az Önértékelő modul mind az 5 tématerületén kaptak visszajelzést az iskolák a digitális kompetenciájukat illetően.
A tesztelés tapasztalatait beépítve folyik tovább a fejlesztés, és reményeink szerint a pilot programra a rendszer további elemekkel fog bővülni, többek között elérhető lesz a Digitális Iskolák Kézikönyve, fogalommagyarázat, a továbbhaladásra vonatkozó személyre szabott javaslatok. A tartalmi fejlesztésen túl az online felület is megújult. A megszépült, új dizájn nagyban segíti a felhasználókat az értő olvasásban és a könnyebb tájékozódásban.