Hírek

2020. június elejétől szeptember elejéig tart a Digitális Névjegy Rendszer pilot programja

2020. június elején megnyitottuk a DNR felületet a résztvevő iskolák számára, és ezzel elindult a Digitális Névjegy Rendszer (DNR) pilot programja. A pilot program célja, hogy a DNR-t 500 iskola bevonásával kipróbálja, és ezáltal a szakemberek számára fontos információkat adjon a fejlesztésről. A program 2020. június elejétől szeptember elejéig tart, ezen időszak alatt lehet jelentkezni és a DNR segítségével felmérni iskolájuk digitális érettségét. 

Már lehet jelentkezni a Digitális Névjegy Rendszer (DNR) pilotjára

Megjelent a felhívás a dpmk.hu honlapján, amelyben a köznevelési intézmények számára megnyitja a lehetőséget a Digitális Névjegy Rendszer pilotprogramjában való részvételre. A koronavírus-járvány idején alkalmazott digitális munkarend sokféle tapasztalatot hozott az iskolák életébe, amelynek értékelése különleges feladat elé állíja a pedagógusokat és az intézményvezetőket. A DNR segítségével az iskolák strukturált módon gondolhatják át, hogy a megszerzett tapasztalatokat hogyan építik be a következő tanévek gyakorlatába, és miként alkalmazzák a digitális technológia nyújtotta lehetőségeket, amikor a tanulók visszatérnek az iskola falai közé. A kérdőívek közös kitöltése, a kapott visszajelzések és javaslatok irányt mutatnak, hogy intézményi szinten mit és hogyan érdemes megtartani, fejleszteni a digitális megoldások világából. 

Lezajlott a Digitális Névjegy Rendszer (DNR) tesztelése

A Digitális Névjegy Rendszer (DNR) fejlesztésében fontos állomás volt a 2019. júniusában és szeptemberében megvalósult tesztelés. Az EFOP-3.2.15–VEKOP-17-2017-00001 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” projekt keretében a Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja kapta azt a feladatot, hogy kialakítsa a Digitális Névjegy Rendszert. A fejlesztés során egy olyan értékelő, visszajelző rendszer készül el, amely strukturált módon nyújt információt a köznevelési intézmények digitális érettségéről, fejlettségéről az intézményvezetők, fenntartók, valamint az oktatásirányítás döntéshozói számára.